Saturday, July 16, 2011

~nIsfU syAAbAn~

:))

salam nisfu syaaban..




Diriwayatkan, bahawa Nabi saw bersabda : “Barangsiapa berpuasa tiga dari permulaan Syaaban dan tiga hari di pertengahan Syaaban dan tiga hari di akhir Syaaban, maka Allah swt mencatat untuknya, pahala seperti pahala 70 Nabi, dan seperti orang-orang yang beribadah kepada Allah swt selama 70 tahun dan apabila dia mati di tahun itu maka dia seperti orang yang mati syahid.”

Nabi saw bersabda : “Barangsiapa yang mengagungkan bulan Syaaban, bertaqwa kepada Allah dan berbuat ketaatan kepada-Nya serta menahan diri dari segala perbuatan maksiat, maka Allah swt mengampuni semua dosanya dan menyelamatkannya di dalam satu tahun itu dari segala macam bencana dan dari macam-macam penyakit.”


...sungguh tidak terhingga besar ertinya mlm ini bg mereka yg mnanti2 dn mhargai mlm ini..ya الله,adakah akan ku btemu lagi dgn nisfu syaaban yg akan dtg..hmm..

~ya الله yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang..tetapkanlah kasehMu padaku hambaMu yg hina ini..ampunilah segala dosa-dosa hambaMu yg mnggunung tinggi..samada sengaja atau tidak,samada besar atau kecil..samada ia sudah,sedang atau belum dilakukan ya الله..ampunilah dosa kedua ibubapaku,keluargaku,sanak saudaraku,guru2ku serta muslimin dan muslimat..berkatilah kami..aku mohon plindungan dariMu ya الله dari musuh ketatku syaitan yg tidak pernah bhenti utk mnyesatkan..aku jua mmohon plindungan dari hasutan dajjal..aku mohon plindungn dari seksa api nerakaMu ya الله..aku mohon ya الله Kau pmudahkanlah urusanku di dunia sementara ni dan di akhirat yg hakiki dan diberkati hendaknya..matikanlah aku dalam iman dan islam..jangan sesaat pun ya الله Engkau mbiarkan aku sendri tanpa panduan Mu..pandulah aku..dekatkanlah hatiku padaMu..hampirkanlah hatiku padaMu..kurniakanlah aku hati yg snts mngingatiMu dan mrinduiMu ya الله..lidah yg slalu mnyebut namaMu..dan atas segala nikmat yg Engkau berikan di dunia ini,jauhkanlah aku dri kcintaan dunia ini dan dekatkanlah aku pada kecintaan akhirat..ya الله yg Maha Besar dan Maha Mngetahui..perkenankanlah pmintaan hambaMu yg lemah ini~...aminnnn..

No comments:

Post a Comment